Zabierając się za wymianę oleju, należy zwrócić uwagę na bardzo ważny szczegół. Dla osób, nie
znających się na naprawach motocykli, jest to szczególnie niebezpieczny moment.
Nie mogę powiedzieć o sobie, że znam się na mechanice pojazdów, ale dzielnie przystąpiłem do samodzielnej wymiany oleju w moim motocyklu. Zakupiłem odpowiedni filtr oleju, olej, świece i zabrałem się za mały serwis. Wszystko szło ok do momentu przykręcania osłony filtra oleju.
Laik taki jak ja bierze odpowiednie narzędzie i przykręca wcześniej wykręcone śruby i niestety dochodzi do tragedii. Osłona wykonana jest z niezbyt mocnego materiału przez swoją nieuwagę i niewiedzę doprowadziłem do zerwania śruby i pęknięcia osłony filtra :(
Po tym zdarzeniu wiem już do czego służy klucz dynamometryczny.
Cała akcja zakończyła się powodzeniem, ale już przy poważnym wsparciu osoby, która zna się na naprawie motocykla. Musiałem odkręcić całą osłonę silnika (karter), wykrętakiem usunąć zerwaną śrubę, wymienić uszczelkę pod osłoną silnika. Kupno nowej osłony filtra oleju nie sprawiło większego problemu, ale był to dodatkowy koszt prawie 100 zł.
Przestrzegam wszystkich laików, którzy chcą się uczyć obsługi swoich maszyn na, własnych błędach może to kosztować sporo nerwów i strachu. Po za ty to fajna zabawa :)
znających się na naprawach motocykli, jest to szczególnie niebezpieczny moment.
Nie mogę powiedzieć o sobie, że znam się na mechanice pojazdów, ale dzielnie przystąpiłem do samodzielnej wymiany oleju w moim motocyklu. Zakupiłem odpowiedni filtr oleju, olej, świece i zabrałem się za mały serwis. Wszystko szło ok do momentu przykręcania osłony filtra oleju.
Laik taki jak ja bierze odpowiednie narzędzie i przykręca wcześniej wykręcone śruby i niestety dochodzi do tragedii. Osłona wykonana jest z niezbyt mocnego materiału przez swoją nieuwagę i niewiedzę doprowadziłem do zerwania śruby i pęknięcia osłony filtra :(
Po tym zdarzeniu wiem już do czego służy klucz dynamometryczny.
Cała akcja zakończyła się powodzeniem, ale już przy poważnym wsparciu osoby, która zna się na naprawie motocykla. Musiałem odkręcić całą osłonę silnika (karter), wykrętakiem usunąć zerwaną śrubę, wymienić uszczelkę pod osłoną silnika. Kupno nowej osłony filtra oleju nie sprawiło większego problemu, ale był to dodatkowy koszt prawie 100 zł.
Przestrzegam wszystkich laików, którzy chcą się uczyć obsługi swoich maszyn na, własnych błędach może to kosztować sporo nerwów i strachu. Po za ty to fajna zabawa :)
oslona ma oring wiec nie musi byc mocno dokrecana poprostu z czuciem
OdpowiedzUsuń